Το Σ.Ε.Φ.Ε.Α.Α. από την 16 Σεπτεμβρίου τόσο προφορικά, όσο και με γραπτό υπόμνημά μετέφερε τις ανησυχίες του για τους σοβαρούς κινδύνους που μπορούσε να επιφέρει προφορική εντολή του Διευθυντή Διεύθυνσης Δυτικής Αττικής για παρέμβαση στο ηλεκτρικό κύκλωμα των περιπολικών οχημάτων της Διεύθυνσης του (μάλιστα σε μη πιστοποιημένα συνεργεία) ώστε οι φάροι να λειτουργούν αυτόματα και υποχρεωτικά με τα φώτα πορείας του οχήματος.
Aρ.Πρωτοκ.: 52/18-9-2019 Αθήνα, 18/9/2019
ΠΡΟΣ:
κ. ΑΡΧΗΓΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
κ. ΓΕΝΙΚΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝ:
κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
κ. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
κ. ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ
Κύριε Αρχηγέ,
Μια “ιδιαίτερη”, για εμάς, προφορική εντολή ελκύει το ενδιαφέρον και την ανησυχία των συναδέλφων μας, υπηρετούντων στη Δυτική Αττική το τελευταίο χρονικό διάστημα. Μάλιστα, τις προηγούμενες ημέρες, κατέκλεισαν τα τηλεφωνά μας αναφορές – καταγγελίες συναδέλφων σχετιζόμενες με την “ιδιαίτερη” αυτή εντολή που θα σας περιγράψουμε παρακάτω εν συντομία.
Τις τελευταίες ημέρες εντέλλονται λοιπόν οι συνάδελφοι της Διεύθυνσης Δυτικής Αττικής, που εκτελούν εποχούμενες περιπολίες με περιπολικό όχημα, να μεταβαίνουν σε συνεργεία (μη πιστοποιημένα) και να συνδέουν σε αυτόματη και ταυτόχρονη λειτουργία τον φάρο του περιπολικού με τα φώτα πορείας του οχήματος , οπότε κατά την διάρκεια της νύχτας αν κάποιο όχημα θέλει να κινηθεί, εμμέσως αλλά υποχρεωτικά πλέον και δια αυτής της ευρεσιτεχνίας, να τίθεται σε λειτουργία και ο φάρος του περιπολικού.
Υπογραμμίζουμε ότι η χρήση και η λειτουργία των περιπολικών οχημάτων και των παρελκόμενων εξαρτημάτων αυτών δεν είναι διακοσμητική και συνδέονται απόλυτα με τη επιχειρησιακή δράση των επιβαινόντων αστυνομικών, αλλά κυρίως με την προστασία από τους κινδύνους του δύσκολου καθημερινού αστυνομικού έργου. Επί παραδείγματι και ενδεικτικά ερωτούμε: πως θα γίνει η προσέγγιση υπόπτου οχήματος ή προσώπου με στοιχεία αιφνιδιασμού; Η κατάδειξη της θέσεως του περιπολικού σε μια ενδεχόμενη ένοπλη συμπλοκή και συνάμα ο φωτισμός της ίδιας περιοχής, δεν θέτουν σε κίνδυνο τα πληρώματα; Η “πατέντα” της συνδεσμολογίας δεν παραβιάζει τους κανόνες λειτουργίας του οχήματος με σοβαρό ενδεχόμενο βραχυκυκλώματος;
Επειδή η εφαρμογή των διαταγών σε μια σύγχρονη αστυνομία υποστηρίζεται από την αναγκαιότητα για την πιστή εφαρμογή τους και σε κάθε περίπτωση, η τήρηση της εποπτεύεται και ελέγχεται από ένα διακριτά ιεραρχημένο Σώμα, τέτοιες ενέργειες προσβάλλουν πρωτίστως την Φυσική Ηγεσία, μιας και οι Αξιωματικοί που τις ενεργούν αποτελούν την προέκταση της, υποτιμούν και υποβαθμίζουν το προσωπικό αφού τους θεωρούν άβουλα όντα χωρίς κρίση και υπευθυνότητα .
Το Σ.Ε.Φ.Ε.Α.Α, πριν συντάξει το παρόν υπόμνημα, δια του Γενικού Γραμματέα επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δυτικής Αττικής , εκθέτοντας τα παραπάνω. Ο κ. Διευθυντής αφού ανέλαβε την ευθύνη της παραπάνω εντολής μας γνωστοποίησε ότι εμμένει σε αυτή και ότι έχει την έγκριση της Ηγεσίας!
Ως εκ τούτου, αναφερόμαστε σε εσάς ζητώντας να αξιολογήσετε το περιεχόμενο και την σοβαρότητα του εγγράφου μας και να ενεργήσετε ανάλογα!
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
-O- -O-
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΤΟΥΜΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΑΥΡΟΕΙΔΑΚΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ