<< Ζημιές, μηχανικές βλάβες και φθαρμένα ελαστικά συνθέτουν την τριτοκοσμική εικόνα που επικρατεί στη ομάδα ΔΙ.ΑΣ και ειδικά στις μοτοσυκλέτες που οι αστυνομικοί χρησιμοποιούν στην δίωξη του εγκλήματος. Περισσότερες από τις μισές μοτοσυκλέτες που ανήκουν στην << ομάδα-αιχμή του δόρατος>>, όπως έχει χαρακτηριστεί από την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, είναι ακινητοποιημένες στις εγκαταστάσεις της Αστυνομίας.
Η ομάδα ΔΙ.ΑΣ έχει μείνει πλέον χωρίς μηχανές, με τους δικυκλιστές να παίζουν τη ζωή τους κορώνα-γράμματα κάθε φορά που ξεκινούν την βάρδια τους.
Σύμφωνα με τα αποκαλυπτικά στοιχειά που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η Real news, περισσότερες από τις μισές μοτοσυκλέτες της ΔΙ.ΑΣ., δηλαδή το 59%, είναι ακινητοποιημένες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται ένταση ανάμεσα στους αστυνομικούς-αναβάτες, που << τσακώνονται για το ποιος θα πάρει τη μηχανή που δεν θα τον ρίξει στην άσφαλτο>>, όπως γραφεί αστυνομικός που γνωρίζει καλά το θέμα. Δεν είναι λίγες οι φόρες που τα πληρώματα φτάνουν ένα βήμα πριν την σύρραξη για μια “καλή” μοτοσυκλέτα, καθώς ακόμη και αυτές που κυκλοφορούν στο δρόμο δεν πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να κάνουν περιπολίες, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές-εκπροσώπους της ΕΛ.ΑΣ.. Μάλιστα, πριν από λίγες ήμερες “κάποιος” αφαίρεσε την μπροστινή ρόδα μιας μοτοσυκλέτας από τον όρχο της Αμυγδαλέζας.
Για την αγωνιά των συναδέλφων του να βρουν μια “καλή” μηχανή κάνει λόγο ο Ιωάννης Σίνος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου των Ειδικών Φρουρών που υπηρετεί στην ομάδα ΔΙ.ΑΣ..
<<Είναι τραγικό πριν αναλάβουμε υπηρεσία, αντί να μας απασχολούν ο κίνδυνος και οι δυσκολίες του αστυνομικού έργου που έχουμε μπροστά μας, να περιμένουμε στην ουρά ώστε να επιστρέψει μηχανή η να ψάχνουμε στον όρχο οχημάτων να βρούμε λειτουργική μηχανή να κάνουμε την περιπόλια ,μας με ασφάλεια>>. Η ομάδα ΔΙ.ΑΣ., που υπάγεται στην Άμεση Δράση, έχει 1264 μοτοσυκλέτες, ενώ το προσωπικό της αποτελείται κυρίως από ειδικούς φρουρούς και ανέρχεται σε 2500 άντρες και γυναίκες. Από αυτές τις μοτοσυκλέτες, στους δρόμους του λεκανοπέδιου κυκλοφορούν οι 526. Γεγονός που σημαίνει ότι 738 είναι ακινητοποιημένες. Οι 203 βρίσκονται στα γκαράζ της ΕΛ.ΑΣ. από ζημίες σε τροχαία ατυχήματα, αλλά οι ακινητοποιημένες από μηχανικές βλάβες είναι υπερδιπλάσιες, καθώς ανέρχονται στις 535.
ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ
Υπηρεσιακές σκοπιμότητες πίσω από την εγκατάλειψη της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. φοβάται ότι υπάρχουν ο πρόεδρος του Σωματείου Ειδικών Φρουρών Ελλάς Αττικής Βασίλης Ντούμας.
<<Είναι εγκληματικό το γεγονός η πλέον επιτυχημένη υπηρεσία της Αστυνομίας να έχει εγκαταλειφθεί και απογυμνωθεί από στόλο και εξοπλισμό. Το τίμημα θα είναι βαρύ απέναντι στην κοινωνία, που με την παρουσία της ΔΙ.ΑΣ. σε τόσο δύσκολα χρόνια αυξήθηκε το αίσθημα ασφαλείας της. Εύχομαι, χωρίς να το αποκλείω, να μην κρύβονται αρνητικές, πολιτικές και υπηρεσιακές σκοπιμότητες>>.
Οι μοτοσυκλέτες της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. που βρίσκονται στις πέντε αστυνομικές διευθύνσεις της Αττικής δουλεύουν ολόκληρη την ήμερα. Το ένα ζευγάρι την αφήνει για να την πάρει άλλο, με αποτέλεσμα η καταπόνηση του κινητήρα-και όχι μόνο- να είναι τεράστια. Από την άλλη, ο ίδιος ο αναβατής δεν γνωρίζει καλά την μηχανή με αποτέλεσμα να σημειώνονται αρκετά τροχαία ατυχήματα.
Συγκεκριμένα, στην Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, από τις 376 μοτοσυκλέτες, ακινητοποιημένες είναι 192. Στην Διεύθυνση Βορειοανατολικής Αττικής είναι χρεωμένες 307 μοτοσυκλέτες και εκτός λειτουργίας βρίσκονται οι 197. Στην Νοτιοανατολική Αττική από τις 179 μοτοσυκλέτες οι 77 βρίσκονται στα γκαράζ της ΕΛ.ΑΣ., ενώ στη διεύθυνση Δυτικής Αττικής από τις 256 μοτοσυκλέτες οι 179 είναι ακινητοποιημένες.
Η τραγική κατάσταση των μοτοσυκλετών της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. δημιουργεί καθημερινά προβλήματα στους αναβάτες. Χαρακτηριστικό είναι ότι έχουν κάνει εκατοντάδες χιλιόμετρα ενώ μπορεί να χρειαστούν έως και πέντε μήνες για να αντικατασταθεί μια λάμπα.
Πριν από λίγες ήμερες μοτοσυκλέτα της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. την ώρα που πραγματοποιούσε περιπόλια στους δρόμους του Νέου Κόσμου ακινητοποιήθηκε. Οι αναβάτες έκαναν ένα πρόχειρο έλεγχο και διαπίστωσαν ότι είχαν μείνει από μπαταρία. Η δεύτερη μοτοσυκλέτα που βρισκόταν στην περιοχή έπαιξε το ρολό του γερανού και μετέφερε την χαλασμένη στο πλησιέστερο συνεργείο για επισκευή.
Αξιοσημείωτο είναι, όπως υποστηρίζουν αστυνομικοί που υπηρετούν στην συγκεκριμένη ομάδα, ότι δεν είναι λίγες οι φορές που οι πτώσεις προέρχονται από την κακή ποιότητα των ελαστικών.
ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΑΛΟΓΑ…
<<ΑΠΟ την έλλειψη ενός καρφιού χάθηκε ένα πέταλο, από την έλλειψη ενός πέταλου χάθηκε ένα άλογο, από την έλλειψη ενός αλόγου χάθηκε ένας άνθρωπος>>. Η γαλλική παροιμία ταιριάζει γάντι στην ομάδα ΔΙ.ΑΣ.. Χάθηκε ένα ανταλλακτικό ακινητοποιήθηκε μια μοτοσυκλέτα καθηλώθηκε μα μονάδα, οι εγκληματίες αλώνιζαν και χάθηκαν άνθρωποι. Οι ομάδα άμεσης δράσης πρέπει άμεσα να οδηγηθεί στην εντατική των συνεργειών μοτοσυκλετών για << μηχανική υποστήριξη>>. Τα σιδερένια άλογα έσκασαν από το εικοσιτετράωρο τρέξιμο και η διοίκηση δεν έχει χρήματα για την συντήρηση. Περισσότερες από της μισές μοτοσυκλέτες είναι ακινητοποιημένες. Μαζί και οι αναβάτες τους. Ακινητοποιημένη ασάλευτη, σαν να τίναξε τα πέταλα έχει μείνει και η ασφάλεια που μας προσέφερε η ομάδα ΔΙ.ΑΣ.. Το ιππικό δεν θα έρθει να μας σώσει στα δύσκολα. Η ομάδα ξεπέζεψε. Οι “αναβάτες” μπορούν να καταδιώξουν μοναχά πεζοί. Η εγκληματικότητα αντίθετα, είναι καβαλά στο άλογο… και τρέχει με χίλια.
Υ.Γ.: τη ΔΙ.ΑΣ. τη χτύπησε κεραυνός. Ας βάλει ο Θεός το χέρι του>>.
ΑΠΟ ΑΡΘΡΟ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΗΜΕΡΑ, (ΚΥΡΙΑΚΗ 21-4-2013), ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ REAL NEWS.