Η έπαρση και η ψευδαίσθηση υπηρεσιακής ασφαλείας «σκοτώνει» τους μοτοσικλετιστές της ομάδας ΔΙΑΣ.
Ένδεκα αστυνομικοί της συγκεκριμένης της ΕΛ.ΑΣ. έχουν σκοτωθεί την τελευταία διετία οδηγώντας τα ιδιωτικά δίκυκλά τους, αριθμός δέκα φορές μεγαλύτερος από τον μέσο όρο εμπλοκής ενός μέσου οδηγού μοτοσικλέτας σε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα. Δηλαδή, πιο απλά, οι άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ έχουν 1.000% παραπάνω πιθανότητες να σκοτωθούν εκτός υπηρεσίας με τα δίκυκλά τους από έναν οποιοδήποτε άλλο οδηγό δικύκλου.
Αντίστοιχα είναι τα δεδομένα με τους περίπου 40-50 σοβαρούς τραυματισμούς αστυνομικών της ΔΙΑΣ σε «εξω-υπηρεσιακά» τροχαία συμβάντα στους δρόμους. Το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα με τον θάνατο νεαρού αστυνομικού της ομάδας ΔΙΑΣ ο οποίος έχοντας μόλις σχολάσει από την υπηρεσία του, στον δρόμο της επιστροφής προς το σπίτι του προσέκρουσε με τη μηχανή του σε μία κολόνα στη λεωφόρο Ηλιουπόλεως, είναι ενδεικτικό των τροχαίων ατυχημάτων από αστυνομικούς που πληρώνουν με τη ζωή τους τον εθισμό στην ταχύτητα και στο «ρίσκο» με τις υπηρεσιακές μοτοσικλέτες τους.
Στη χώρα μας υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν περίπου 1.500.000 δίκυκλα όλων των κυβισμών και κάθε χρόνο σκοτώνονται σε τροχαία ατυχήματα 400 – 500 κυρίως οδηγοί ή και επιβάτες μοτοσικλετών. Δηλαδή εντός μίας διετίας στο σύνολο των ελλήνων δικυκλιστών σκοτώνονται δυστυχώς περίπου 800-1.000 άτομα που αντιστοιχεί ένας νεκρός σε περίπου 1.500 έως 2.000 οδηγούς δικύκλων μέσα σε μια διετία.
Η δύναμη των ανδρών της ομάδας ΔΙΑΣ αριθμεί περίπου 2.200-2.300 άτομα και σε «εξω-υπηρεσιακά» τροχαία δυστυχήματα ο αριθμός των νεκρών είναι ενδεκαπλάσιος του μέσου όρου. Μάλιστα η εμπλοκή των ανδρών της ΔΙΑΣ σε «ιδιωτικά» τροχαία ατυχήματα υπολογίζεται μεγαλύτερος αν συνυπολογισθεί ότι αρκετοί από τους αστυνομικούς αυτής της ομάδας δεν οδηγούν τα υπηρεσιακά δίτροχα, είναι μονίμως συνεπιβάτες, και έτσι δεν θεωρείται ότι επηρεάζονται άμεσα από αυτήν τη μορφή οδήγησης.
Όπως λένε αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., «δυστυχώς οι αστυνομικοί της ΔΙΑΣ ξεχνιούνται όταν οδηγούν τα ιδιωτικά δίκυκλά τους κι έχουν την εντύπωση ότι μπορεί να αναπτύξουν υπερβολικές ταχύτητες ή να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς με άλλης μορφής δίκυκλα που αντιμετωπίζονται διαφορετικά από τους άλλους οδηγούς. Οι μοτοσικλέτες τους ξεχνούν ότι δεν έχουν φάρους όπως τα υπηρεσιακά δίτροχά τους. Οι διαφορές είναι μεγάλες και το πληρώνουν με τη ζωή τους».
Όπως σημειώνει και ο πρόεδρος του Σωματείου Ειδικών φρουρών ΕΛ.ΑΣ. κ. Βασίλειος Ντούμας, «η ΔΙΑΣ πέραν της αδιαμφισβήτητα τεράστιας προσφοράς της απέναντι στο έγκλημα, μας κληροδοτεί θλίψη και επαναλαμβανόμενο βαρύ πένθος εξαιτίας των θανάτων συνεπεία τροχαίων δυστυχημάτων, κυρίως εκτός υπηρεσίας. Η καθημερινή έκθεση στον κίνδυνο λόγω της φύσης της υπηρεσίας μειώνει το αίσθημα του κινδύνου και το αίσθημα της αυτοσυντήρησης, γεγονός που και σε σχέση με άλλους επίσης αρνητικούς παράγοντες διαμορφώνουν το τραγικό αποτέλεσμα. Σίγουρα το φαινόμενο θα έπρεπε ήδη να έχει απασχολήσει την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., γινόμενο αντικείμενο μελέτης και λήψης απαραίτητων μέτρων να σταματήσει το “κακό”. Άλλωστε αυτό επίσημα έχει ζητηθεί κι από εμάς».
ΤΟ ΒΗΜΑ